Strona główna > Ciąża > Ciąża i dieta > Przykładowy jadłospis na pierwszy trymestr

Przykładowy jadłospis na pierwszy trymestr

Edipresse

Na początku ciąży nie zmuszaj się do jedzenia tego, na co nie masz ochoty.

fot. Edipresse


Oto garść propozycji na zdrowe potrawy w pierwszym trymestrze ciąży. Nie zmuszaj się jednak do jedzenia tego, na co nie masz ochoty. Najważniejsze, by dieta była urozmaicona, a jedzenie świeże.

I trymestr
Śniadanie:
miseczka mieszanki płatków owsianych z orzechowo-owocowym muesli zalanych mlekiem, szklanka soku ze świeżych owoców.

Drugie śniadanie:
kromka ciemnego pieczywa z masłem i pastą twarogową ze świeżymi warzywami.

Obiad:
czysty barszcz czerwony, ryż z lekko podduszonymi warzywami i kurczakiem, surówka z białej kapusty, kompot z suszonych śliwek.

Podwieczorek:
jogurt naturalny z owocami, sucharek.

Kolacja:
kromka chrupkiego pieczywa z plasterkiem żółtego sera i sałatą, papryką lub pomidorem i natką pietruszki.

oceń artykuł 3 głosy

Dodaj opinię



Zdjęcia dziecka w brzuszku

Zdjęcia rozwoju płodu